Jag ska baka en kaka

Jag bakade en kladdkaka. Den står i ugnen nu. Eller jag vet inte riktigt om man kan kalla den en kaka. Den är helskum faktiskt. Det började med att jag skulle knäcka ett ägg i skålen. När jag knäcker det ploppar det ner två ägg-gulor ur skalet! Som dessutom sitter ihop. Då blir det ju lite komplicerat att bestämma sig om ett siamesiskt ägg räknas som två eller som ett. Det skulle vara två ägg i smeten och man vill ju inte ha för mycket. I alla fall så kom jag till slut fram till (med Kajs och Emulens hjälp) att det borde räknas som ett. Därför hällde jag i ett till ägg. Sockret var slut och därför tog jag det bruna sockret och när jag vispat det klart såg det ut som när man häller ägg i kaffe, ungefär (om ni nu har gjort det, hahaha), och det såg jätteäckligt ut. Sen var kakaon slut och vaniljsockret också. Smöret också när jag tänker efter. Det blev det en kladdkaka a la Emulena, man häller i det man har hemma typ, haha. Nu står den i alla fall i ugnen. Den ska stå där i exakt 24 minuter stod det i receptet, annars blir kakan fel. Jag har tappat bort räkningen. Hmmm.....
I alla fall tyckte jag att det var sorgligt att de seamesiska kycklingarna aldrig fick bli födda. En gång såg jag en kyckling med två huvuden. Nu vet ni.
Häj


Kommentarer
Postat av: E L L E

mmm kladdkaka, nu blev jag sugen!
Puss

2008-03-06 @ 20:56:24
URL: http://ellesapelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0