Jag får nöja mig med att vara störst på skolan...

Idag har varit en sån där bra dag. En sån där bra dag som flyter på utan en massa jobbiga lektioner och sura människor. Typ alla har varit glada och till och med mattanten sa att jag var fin i min blå skjortklänning. Haha! Jag vet inte riktigt om det var något positivt men det var lite kul. Och sen har jag varit barnvakt och tjänat lite pengar. Jättelätt och faktiskt ganska kul. När jag skulle läsa en saga för barnen jag "vaktade" och skulle lägga mig i sängen som jag alltid brukar göra när jag läser saga för dem så var det ovanligt trångt. Jag tror att det beror på att han hade fått en ny säng (som måste ha varit mindre) men det gjorde tydligen inte han. Hans kommentar var "Oj! Du måste verkligen ha blivit stor när du fyllde femton!". Det tyckte jag var lite kul. Men när jag skrattade tittade han oförstående på mig och sa sen "fast min pappa är ju såklart större, han är störst i universum". Sen var det tyst ett tag och sen sa han "fast du måste nog vara störst på din skola". Det tyckte jag var lite mindre kul. Störst på skolan låter ju inte sådär jättekul direkt. Då kände jag mig lite som det där trollet nere på tjejtoaletten i Harry Potter...

Kommentarer
Postat av: Emma

Men med tanke på att en av dom du barnvaktade förut trodde att du fortfarande gick på dagis så är det väl bara bra att du är störst? Jag menar, du är ju liksom längre än en meter :)
puss

2008-01-31 @ 22:48:58
Postat av: Kattjis

Haha, ;) störst på skolan, ;P
Puss

2008-02-01 @ 09:19:51
URL: http://kattjis.blogg.se
Postat av: LUVVS

neee jag håller inte med, han försökte nog ge en komplimang men det blev "lite" fel XD

2008-02-01 @ 17:21:38
URL: http://gummiisula.blogg.se
Postat av: Agnes

Haha. :)

2008-02-02 @ 10:16:26
URL: http://Agurt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0