Håreliten

Idag, när temadagen var slut, åkte jag och Kajsa in till stan för att få veta det sista inför måndag och tisdag. Vi fikade på Waynes (ovanligt, jag vet, haha) och sen tog vi tunnelbanan till Östermalms torg och gick till Rezze´s hårställe... Han vill färga mitt hår i samma färg som mina ögonbryn och han så åt mig att vara beredd på att det skulle ryka. Jag hoppas verkligen inte att han menade att allt hår skulle ryka. Alltså typ, ryka bort. "Nu ryker allt hår". Inte att det brinner, utan att det försvinner... Hehe. Fast i och för sig skulle jag inte gilla att det brann heller så, ja. Mina ögonbryn är typ brun-svarta, eller nåt. Ingen speciellt fin färg som man vill ha i håret, direkt. Men det skulle "framhäva mina ögon", typ. Jaja, jag får se på måndag. Jag och Kajsa ska åka in dit vid tolv på måndag och vara där hela tisdagen, så det blir en och en halv dag ledig. Det är lite skönt och så missar vi både hemkunsapsprovet och matteprovet. G-delen, men i alla fall... :) Det ska i alla fall bli sjukt kul! Och så fick vi veta att på måndagen är det Sveriges (eller troligen Stockholms) hårelit som skulle vara publik! Ballt, eller vad? Ganska i alla fall. Han skulle klippa några direkt på scen också, men han hade inte bestämt vilka. Först sa han mig och sen ska han Kajsa och sen ändrade han sig... Jag hängde inte riktigt med. Men som sagt, det får vi se på måndag. Kul äre hur som helst. Förresten tycker jag att håreliten låter som en sagofigur. Eller en seriefigur eller nåt. Håreliten. Om man uttalar det på ett annat sätt. Typ som Tummeliten. Håreliten, liksom. En med lite hår. Gud vad jag är fyndig, haha.

image270
En bild från Louvisas bilddagbok. Har inget att göra med texten, men det är ju alltid kul med bilder. Det är Helena, jag, Louvisa och Nadine. Och jag gör min allra finaste min ,hrmf. Jätteleende och rynkad panna. Verkligen charmigt. 
Jag tror att jag kommer att sakna mitt hår. Det är ju långt och tjockt och det växer jättelångsamt. Men jaja, det blir nog fint. Förhoppningsvis. ^^
(Om ni inte hittar mig på bilden så är det hon med jättehuvudet. Hon med huvudet som är tre hånger så stort som de andras, haha)

Kommentarer
Postat av: Katja

Håret blir säkert jätte fint;)

2008-04-10 @ 18:40:53
URL: http://kattjis.blogg.se
Postat av: k.

motsatsen till håreliten är nog mycketliten. eller jag menar håremycken. förresten klipper en viss politiker hos R, det är ballt ^^

2008-04-13 @ 17:33:01
URL: http://wienerkorv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0