Ett skolfoto att minnas.

Hallå. Jag har varit i kista med Elin ikväll och kollat på Shrek den tredje och klippt mig. Elin klippte sig också. Shrek ägde allt, kan jag tala om för er. Vi klippte oss på ett ställe nånstans där inne som jag glömt namnet på. Jag är ganska nöjd, förutom att hon körde in en hårig borste i mitt öga utan att märka det och så stod hon bortvänd mot sin pojkvän som stod bakom medans hon klippte. Dessutom sa hon att jag inte passade i snebena ("du ärr jättefinn i mittbenna. Inte snebenna. Inte snebenna.") Men till slut gjorde hon en snebena på mig i alla fall (eller ja, tog tillbaka till den som var innan). Jag kollade ner och tänkte på nåt typ (tänka sig vad ballt) och sen när jag tittade upp så hade hon plattat hela mitt hår! Visst, det blev helt okej, men ändå. Elin blev heller inte så nöjd. Hon tyckte att hennes hår var för fluffigt. xD Jag kan ha så kul att jag lägger in en bild från min mobil på min nya frisyr. Inte för att man ser särskilt bra men i alla fall.
Imorn är det skollfoto och jag har absolut inte nån idé om vad jag ska ha på mig. Allt är typ smutsigt. Men det kan antagligen inte bli värre än i fyran när jag kom på tio minuter innan bussen skulle gå att det var skolfotografering och satte på mig en grå tröjja med ett mönster som skulle föreställa ormskinn och som gick enda upp i halsen. Dessutom har jag och Lisa bestämt att hon ska komma till mig klockan halv sex imorn (halv sex på morgonen!) och då ska vi ut och springa för hon hade tydligen hört att det skulle vara bäst att springa innan frukost, så jag kommer inte bara ha en helt muppad frisselyr, inga kläder att ha på mig (förutom den grå ormskinnströjan som ligger slängd i den 100 år gamla byrån i hallen om jag inte minns fel) utan jag kommer också vara helt röd i ansiktet. Åter igen ett skolfoto jag inte tänker köpa och bara hoppas att ingen ser mig i skolkatalogen och vänta på nästa skolfotografering och hoppas att nästa gång, ja nästa gång - då ska jag se normal ut på skolfotot.
 
Ursäkta den helt muppade minen. 

/Agurt.          


Kommentarer
Postat av: Lalla

men se så fint det blev, du! :) håret alltså ;) Och tänka sig att vi var på kista och kollade in shrek samtidigt. jadu, tänka sig.

2007-09-02 @ 21:46:33
URL: http://dagismockasin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0