Jag är en miljöförstörare.

Så. Allt har har gått bra idag, eller ja, nästan allt i alla fall. Och ikväll är det Desperate Housewives. :D
Gjorde alldeles nyss ett test på www.myfootprint.org, ett test där du kan se hur många jordklot det skulle behövas om alla levde som du, och om alla levde som mig (som jag?) skulle det behövas 5 (4,6) jordklot! Herre, alltså. Visst, jag åker alltid bil eller buss eller tåg till skolan (cyklade ett tag förra året men det är jobbigt och långt och tar lång tid) men jag tycker ändå att jag tänker på miljön typ hela tiden. Äter ekologiskt och sådär. Fast det kanske inte har så jättestor betydelse för de där jordklotarna (jordkloten?). Tydligen inte. Men 5 stycken! 5 jordklot. Vilken himla tur att alla inte lever som mig (som jag?)...

/Agnes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0