Båt-torsdag.

Igår tvingade pappa upp mig klockan åtta för att vi skulle åka in till stan och kolla på båtar. Jag blev ju inte sådär jätteglad direkt. Hrm. Men hur som helst så åkte vi och när vi kom fram så var det skojj. Skojj att titta på båtar? No way, kanske du tänker nu va men skojj var precis vad det var. Det kom ett jätteballt skepp (hrm.. båtord är inte min specialitet men jag tror att det heter så. Skepp, ja, det låter bra. ) som kom från Mexico och sen så när det kom lite närmare så såg vi att det var något konstigt på dom där långa plankorna som man har seglena på (ribb? Robb? Robban? Haha, antagligen inte.. Men, hm, ribban? Nej, det är fotboll.. Men ni fattar vad jag menar?). Det såg ut som några helskumma statyer eller nåt och sen när det hade kommit ännu närmare så insåg vi att det var människor. Alltså, människor. Och dom stod på ribb-robban! Alltså snacka om höjdskräck!! Jag lägger in bilder sen, när jag har hittar kamera-sladden och fört in bilderna på datoren, så fattar ni vad jag menar. Jag fick höjdskäck av att bara stå nedanför och kolla på.. Pluff. Fast dom hade säkerhetslinor så det var lite fusk.. Men vänta, nu tror jag att jag kom på det. Rigg? Heter det inte så? Eller Riggen eller nåt? Gaha.

/Agurt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0