I den stora staden med Monster-Emma.

Om du nu möjligtvis har läst Emulens blogg (emzh.blogg.se) så vet du antagligen vad som gjorts idag. Då kan du lika bra strunta i att läsa mitt inlägg och göra något nyttigare. Som en smörgås. Med tomater å gourka å bråkkåli. Fast om du inte har läst hennes eller vill ha lite repetition så ska jag nu berätta.
Jag fick skavsår redan när vi kommit till stationen i Rötet. Det var inte skojj så det första vi gjorde när vi kom till staden var att köpa skavssårsplåster på Apoteket. Det var dagens bästa fynd. För mina fötter, i alla fall. Mer av det jag köpte var, en rouge från Face stockholm (vilket påminner mig om när jag var i götet där det fanns en likadan butik, alltså, Face stockholm i Göteborg. Lite förvirrande för alla turister. Aren´t we in Gothenburgo? No we are in Estocolmo.), en väska från Ålhéns,  ett 3-pack (inte till magen dåra, för förövrigt skulle det vara väldigt fult med 3-pack. Men om det däremot skulle finnas 6-pack på förpackning skulle jag lätt köpa) steps, ett  3-pack småstrumpor (som så fint Emulen uttryckte det), 1 par hemlig sorts trosor (gahhaaaa!), en portmånä, ett halsband, oooch en mössa. En likadan som Emma hade faktiskt. Idag var ju inte direkt någon mössdag men typ förra veckan snöade det i Karlstad, eller typ i Göteborg eller något och då är det ju bäst att vara förberedd. Och så köpte jag en solbulle och en kanna chaite med skumm-mjölk på Vetekatten. Det ägde. Om du inte har läst Emulens blogg och vill veta vad denne köpte rekommenderar jag att du läser detta inlägg en gång till och sen går vidare till hennes (OBS! Bör dock bara läsas nån gång ibland då hon är väldigt påflugande med hennes besökssiffror här bredvid mig). Nu ska vi gå och handla mat, tror jag och sen ska hon sova hos mig. En mustash ska hon allt få för allt skryt (hoppas hon inte ser vad jag skriver). Imorn ska vi bada.

/Agen.

Snälla, skriv inte Rock-Emma. Det låter som om vi odödliga inte har någon humor. (GAHAAAA!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0